MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Novosti

Spreman nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja

02. March 2009

Saobraćajni danak zbog starih zakona (Foto L. Vuletić) Na sastanku MUP-a i Ministarstva za infrastrukturu dogovoreno da „revolucionarni” Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja može da se prosledi vladi.

Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja mogao bi uskoro da se nađe na spisku vlade za usvajanje, budući da su usaglašene sve dosadašnje nesuglasice njegovih „autora”, MUP-a i Ministarstva za infrastrukturu. Poslednji sastanak predstavnika ova dva ministarstva, na kojem je konstatovano da ga uz minimalne korekcije treba dostaviti vladi na utvrđivanje, održan je pre tri dana.

Polemike i rasprave na temu Nacrta ovog zakona, podsetimo, traju već skoro pet godina. Uporedo sa tim, podaci o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije su sve alarmantniji. Od januara do decembra prošle godine dogodilo se oko 68.000 saobraćajnih nesreća, u kojima je poginulo 897 osoba, dok je 22.000 povređeno. U tom tragičnom bilansu bilo je 36 dece uzrasta do 14 godina. Više od 50 odsto poginulih, nastradalo je u saobraćajnim udesima čiji je uzrok bila nepropisna i neprilagođena brzina.

Glavni uzroci saobraćajnih nesreća na srpskim drumovima sunedisciplina vozača, neprilagođena brzina i vožnja pod dejstvom alkohola. Upravo ovi prekršaji biće, ukoliko novi zakon bude usvojen, najoštrije sankcionisani.

Svakako velika novina, koja će vozače naterati da se u saobraćaju ponašaju bezbedno za sebe i druge, jeste uvođenje kaznenih poena i njihovo upisivanje u karton vozačke dozvole. Na osnovu tih poena nadležni će pratiti ponašanje vozača i bezbednost. Maksimalan broj kaznenih poena je 18, posle čega se vozaču oduzima dozvola na dve godine.

Ono što će vozače svakako dodatno terati na poštovanje saobraćajnih propisa i bezbednu vožnju je procedura koju moraju da obave da bi opet dobili dozvolu. Tako će, kako je predviđeno ovim nacrtom, vozač morati da prođe zdravstveni pregled, prisustvuje seminaru unapređenja znanja, da polaže ispit iz oblasti unapređenja znanja i veština iz bezbednosti saobraćaja, da plati novčanu kaznu ili izdrži zatvorsku kaznu ako su mu bile izreknute.

Takođe, za vozače kojima je vozačka dozvola izdata nakon oduzimanja zbog nesavesnog i nepropisnog načina upravljanja, granica kaznenih poena na osnovu koje se utvrđuje da li vozač upravlja vozilom savesno i na propisan način se smanjuje nakon svakog izdavanja za tri poena, a najviše do devet kaznenih poena.

Jedna od novina u Nacrtu zakona o bezbednosti saobraćaja je i da su uvedeni stepeni pijanstva vozača koji podležu različitim sankcijama. Tako je dozvoljena količina alkohola u krvi vozača 0,3 promila. Pored toga nacrtom zakona uvedeni su i stepeni pijanstva vozača, koji će biti odgovarajuće kažnjavani. Sa do 0,3 promila alkohola u krvi, vozač će se smatrati blago pijanim, od 0,31 do 0,5 promila umereno, od 0,51 do 1,19 promila srednje pijanim. Već sa 1,20 do 1,60 promila alkohola u krvi, smatraće se da je vozač u teško pijanom stanju, od 1,61 do dva promila da je u veoma teško pijanom stanju.

Potpuno pijanim smatraće se vozač sa više od dva promila alkohola u krvi. Za vožnju u ovakvom stanju predviđena je kazna zatvora od najmanje 15 dana i dodatnih 14 kaznenih poena. Stroga kazna, od 30 do 60 dana zatvora, 15 kaznenih poena i zabrana upravljanja vozilom najmanje devet meseci, predviđena je za vozača koji u saobraćaju postupa u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, pri čemu ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju. Ovakva vožnja ocenjena je ovim nacrtom zakona kao nasilnička.

Ukoliko je vozač prilikom nasilničke vožnje prouzrokovao saobraćajnu nesreću, kazniće se zatvorom u trajanju od 45 do 60 dana, sa 18 kaznenih poena i biće mu zabranjeno da vozi najmanje 12 meseci.

Nacrt zakona predvideo je i obaveznu dnevnu upotrebu svetla, mogućnost korišćenja mobilnog telefona za vreme vožnje samo uz slušalice i mikrofon, ograničenje vožnje na 50 kilometara na čas u naseljenim mestima i do 70 kilometara na čas van naselja. Vozač ne sme da sluša muziku toliko glasno da ne čuje zvučne signale drugih učesnika u saobraćaju, ni da radi bilo šta što bi ga ometalo u vožnji, niti da preduzima druge radnje koje ometaju njegovu pažnju pri upravljanju vozilom. Strogo je zabranjeno posedovanje i upotreba uređaja koji ometaju radar policije.

Danijela Vukosavljević

Izvor: Politika

Spreman nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja was last modified: March 2nd, 2009 by Goran Aničić
zakon o bezbednosti saobraćaja
0 comment
previous post
Spisak firmi za reciklažu automobila biće objavljen danas
next post
Saab na putu prema potpunoj nezavisnosti

Pročitajte još i ovo...

Opel se vraća u Rusiju

Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila

Premijerno predstavljanje novih modela Jeep Wrangler i...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

  • Euroimpex zastupa Opel u regionu

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top