Novosti

Širok spektar motorske ponude u novoj Opel Zafiri Tourer

Spremna na premijernu prodaju na jesen, nova Zafira Tourer se nudi sa optimalnim dvolitarskim CDTI komon-rejl turbodizel motorom u tri verzije: 81kW/110KS, 96kW/130KS i na kraju 121kW/165KS u vrhu ponude. Zafira Tourer, nova kraljica svestranosti, je dostupna i sa dva veoma efikasna benzinca od 1,4 litara, od 88kw/120KS I 103kW/140KS. Oni su u skladu sa Opelovom strategijom smanjivanja motora. Ponuda je zaokružena sa regularnim benzinskim motorom od 1,8l i 85kW/115KS.

Ukratko nakon premijerne prodaje, Opel će ponuditi i verziju ecoFLEX sa izuzetno niskom emisijom ugljendioksida. Opremljena sistemom kreni/stani i drugim ecoFlex tehnologijama, nova Zafira Tourer sa dvolitarskim CDTI motorom od 130KS emituje svega 119g ugljendioksida po kilometru, a troši 4,5 litara goriva na 100 kilometara. To čini ovaj motor jednim od najefikasnijih monokeb motora u istoriji.

Početkom 2012. godine na tržište će biti izbačena i Zafira Tourer sa turbo ecoFlex motorom na komprimovani zemni gas od 1,6 litara i 110kW/150KS. Sledeće jeseni će u ponudu biti uključen i motor na tečni naftni gas od 103kW/140KS, dok će se kasnije tokom 2012. godine lansirati i drugi snažni motori.

Dizel motori garantuju ravnotežu između snage i efikasnosti

Kao i njihovi rođaci u familiji ecoFLEX, novi motori treće generacije modela Zafira Tourer demantuju predrasude da nizak nivo emisije štetnih gasova znači loše performanse. Dvolitarski CDTI motor od 81kW/110KS troši svega 5,2 litara dizel goriva na 100 kilometara (a emituje 137g ugljendioksida po kilometru). Ide brzinom do 183 km/h, a brzinu od 100km/h dostiže za 12,5 sekunde. Maksimalna brzina verzije od 96kW/130KS sa istom potrošnjom i emisijom ugljendioksida je 191km/h. Brzinu od 100km/h dostiže za 11,4 sekunde. Najbolji dizel motor u grupi, verzija od 121kW/165KS, koji ima ugrađeni sistem kreni/stani kao standardni deo opreme, može da se pohvali maksimalnom brzinom od 208km/h, dok brzinu od 100km/h dostiže za svega 9,8 sekundi. Ove cifre su demonstracija snage i agilnosti motora. Emisija i potrošnja su isti kao u prethodnom slučaju – 5,2 litara dizel goriva I 137g ugljendioksida po kilometru.

Novi dizel motori Zafire Tourer su impresivno elastični. Motor od 96kW/130KS ima obrtni momenat od 300 Nm na 1.750 do 2.5000 rpm. Međutim, motor od 121kW/165KS može da postigne obrtni momenat koji je za 50 Nm veći. Kada radi u automatskom potpuno pojačanom režimu, može da dostigne čak I 380 Nm. Verzija od 81kW/110KS dostiže 260 Nm.

Izuzetno efektivni dizel motori i optmalni šestostepeni prenosni sistem su doprineli postizanju efikasnosti i snažnih performansi istovremeno. Turbo benzinski motor od 1,4 litara I 103kW/140KS i dvolitarski CDTI motor od 121kW/165KS su dostupni i u kompletu sa automatskim šestostepenim prenosnim sistemom sa funkcijom aktivna kontrola (Active Select).

Višeslojna efikasnost

Zahvaljujući optimizaciji motora od strane Opelovih inženjera, dvolitarski CDTI komon-rejl turbo dizel motor radi maksimalno efikasno u svim uslovima. Novi sistem višestrukog ubrizgavanja stvara pritisak do 1.600 bara, poboljšava proces sagorevanja i smanjuje potrošnju. Radi smanjenja trenja unutar motora, ležajevi dve bregaste osovine su unapređeni, dok senzori koji mere pritisak u cilindru, smešteni u grejačima (tehnologija čistog sagorevanja) obezbeđuju veoma preciznu kontrolu sagorevanja.

Obilazni ventil u hladnjaku ulja pomaže u smanjenju gubitka pritiska tokom faze zagrevanja motora. To doprinosi ubrzanju procesa zagrevanja. Štaviše, optimalni platinasti sloj glavnog i sekundarnog katalizatora, zajedno sa čvstim sklopom komponenti, takođe pomažu u ubrzavanju procesa zagrevanja. Pozicija sistema kontrole emisije blizu motora isto pomaže u bržem postizanju radne temperature. Istovremeno, svećice niske voltaže deluju zajedno sa električnim generatorom prilikom hladnog starta.

U motoru od 121kW/165KS novi turbo punjač  sa varijabilnom geometrijom turbine reguliše pritisak punjenja pomoću podešavanja senzora. U dvolitarskom CDTI motoru (96kW/130KS), uljna pumpa sa varijabilnim ispumpavanjem stvara samo neophodan pritisak ulja.

Dok je efikasnost povećana, vibracije u buka su smanjeni. To je pre svega zahvaljujući novoj strategiji ubrizgavanja. Pre svega u kategoriji delimičnog opterećenja, na primer u gustom saobraćaju, dvolitarski CDTI motor radi na veoma glatko. Unapređena kinematika između klipa  i klipnjače smanjuje mehaničku buku i buku koja nastaje pri sagorevanju unutar dvolitarskog CDTI motora.

Ekonomična potrošnja benzina: turbo ecoFLEX motor od 1,4l

Novi turbo ecoFlex benzinski motor od 1,4l igra ključnu ulogu u modelu Zafira Tourer. Najmodernija jedinica dolazi u verzijama od 88kW/120KS i 103kW/140KS. Koristeći tehnologiju kreni/stani, ovaj motor troši svega 6,3 litara na 100 kilometara, a emituje 148 grama ugljendioksida po kilometru. Kao i njegove dizel kolege, ovaj četvorocilindrični motor se može pohvaliti potpuno novim elektronskim sistemom kontrole sagorevanja. Par gornjih bregastih osovina sa varijabilnim otvaranjem ventila predstavljaju pokretačku snagu iza četiri ventila u svakom cilindru. Varijabilno otvaranje i zatvaranje ventila povećava obrtni momenat pri malim i srednjim brzinama obrtanja. Još jedna značajna mera ekonomične potrošnje goriva je termostat kontrolisan mikroprocesorom, čime se postiže optimalno upravljanje toplotom untuar motora. Redizajnirani prenosni sistem je dobio veći prenosni odnos. To smanjuje potrošnju goriva i pri tom povećava agilnost. U potpuno pojačanom režimu, turbo motor od 1,4l dobija dodatnih 20 Nm (ukupno 220 Nm), što ga čini snažnijim od svog kolege u modelu Insignia. To znači da motor od 140KS u Zafiri Tourer sa sistemom kreni/stani postiže brzinu od 100km/h za svega 10,7 sekundi. Maksimalna brzina mu je 202 km/h.

KZG i TNG: Atraktivne alternative

Opel želi da ponudi svojim kupcima alternative za uobičajene izvore goriva. KZG (komprimirani zemni gas) i TNG (tečni naftni gas) su dostupni i predstavljaju ekonomične i ekološke alternative. Turbo ecoFLEX motor na KZG od 1,6l I 110kW/150KS emituje svega 129 grama ugljendioksida po kilometru i ovaj motor će se naći na tržištu početkom sledeće godine. Nakon toga će usledeti verzija na TNG od 103kW/140KS, koja će se lansirati na jesen 2012. godine.

Svi Opelovi modeli na KZG i TNG ispunjavaju evro 5 standarde. Pokreće ih kobinacija zemnog gasa i benzina, tako da im je operativni radijus veći u odnosu na motore koji rade isključivo na gas.

Četvorocilindrični turbo ecoFlex motor na KZG od 1,6l sadrži specijalni klip, ventile i prstenove sedišta ventila, kao i odvojene sisteme za ubrizgavanje zemnog gasa i benzina. Upravljanje motorom je optimalno u verziji na TNG. Usisni i ispusni ventili, kao i sedišta ventila su ojačana za modele na TNG kako bi se izvukao maksimum iz performansi motora. Drugi dodaci koji obično zamenjuju nedostatak tečnosti u modelima na alternativni pogon su suvišni.

Kupci modela na KZG I TNG imaju pravo na Opelov velikodušni program servisiranja vozila nakon prodaje. Opelova ćerka kompanija, Opelova fabrika specijalnih vozila (Opel Special Vehicle GmbH – OSV) je zadužena za nove verzije Zafire Tourer na KZG I TNG. Prema tome, kupci mogu da budu sigurni da kupuju vrhunsku i najmoderniju tehnologiju.

Kraljica svestranosti: Zafira Tourer ecoFLEX sa emisijom od svega 119g/km CO2   

Opel će takođe ponuditi ovaj monokeb u verziji sa ecoFLEX motorom sa izuzetno niskom emisijom ugljendioksida. Sa sistemom kreni/stani, koji je standardni deo sveobuhvatnog paketa ecoFLEX tehnologija, nova Opel Zafira Tourer sa dvolitarskim CDTI ecoFLEX motorom troši svega 4,5 litara dizel goriva na 100 kilometara, a emituje samo 119 grama ugljendioksida po kilometru. Ove cifre su među najboljima u monokeb segmentu. Ovi rezultati idu u paketu sa performansama od 96kW/130KS i maksimalnim obrtnim momentom od 300 Nm.

Slično svojim rođacima iz ecoFLEX familije, verzija od 96kW/130KS dvolitarskog CDTI motora je dokaz da mala emisija štetnih gasova i mala potrošnja nemaju negativan uticaj na pefrormanse motora. Maksimalna brzina ovog motora je 193/km, a vozilo dostiže brzinu od 100km/h za svega 11,4 sekunde.

Sveobuhvatan paket radi smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova

Pored unapređenja dvolitarskog CDTI motora i prenosnog sistema, nova Zafira Tourer sa dvolitarskim CDTI motorom je prešla i niz karoserijskih podešavanja radi smanjenja potrošnje goriva. Kako bi se postigla bolja aerodinamika, karoserija je niža za 10mm, dok je u rešetku hladnjaka ugrađen aero-kapak. Dok je aero-kapak otvoren pri malim brzinama i kada motor radi pod velikim termalnim opterećenjem, kao na primer na uzbrdici i u režimu vuče, on se automatski zatvara pri većim brzinama i usmerava otpor vazduha oko vozila. Rezultat toga je poboljšana aerodinamika, manja potrošnja goriva i manja emisija ugljendioksida. Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFlex ima gume 225/50 R17 sa niskim otporom kotrljanja. Indikator promene stepena prenosa –  svetleći merač smešten između brzinomera i brojača obrtaja – signalizira vozaču idealni momenat za prebacivanje u veću brzinu i pomaže u usvajanju ekonomičnog stila vožnje.

Inteligencija: Obnavljanje energije prilikom visogog opterećenja u motoru

Da bi se osigurala optimalno upravljanje električnom energijom, Opel je uveo sistem povratka energije kočenjem, koji skuplja kinetičku energiju pomoću generatora prilikom visokog opterećenja u motoru i pretvara je u električnu energiju koja se skladišti u akumulatoru. To se odvija automatski kada vozač pusti gas ili stisne kočnicu. Kada je akumulator dovoljno napunjen, znatno se smanjuje izlazna snaga generatora. a električni potrošači na automobilu se napajaju na način da se štedi gorivo, baferovanom električnom energijom. Zahvaljujući ovome eliminisana je potreba za radom generatora prilikom ubrzavanja čime se smanjuju potrošnja i emisija izduvnih gasova. Pored toga – kao kod svih modela Zafire Tourer – kvačilo aktivira kompresor za hlađenje samo kada je isti zaista potreban.

 

Efikasan Start/Stop sistem skraćuje vreme rada motora u leru

Opelova Start/Stop tehnologija koja će biti u ponudi od početka 2012, godine na više od 30 kombinacija sa različitim motorima, je visoko efikasna i smanjuje uticaj na životnu sredinu. Čim vozač prebaci menjač u ler, aktivira se Start/Stop system, te se motor automatski isključuje. Kazaljka za broj obrtaja se tada nalazi na Autostop položaju. Kada vozač hoće da ponovo pokrene motor, dovoljno je da prebaci menjač u prvu brzinu. Snažan akumulator garant je da neće biti problema u ponovnom pokretanju automobila.

Radi bezbednosnih razloga i udobnosti putnika, funkcije temperature i pritiska kočionog ulja su aktivne tokom Auto-Stop faze Start/Stop sistema. Kada je to potrebno, na primer prilikom spore gradske vožnje, vozač može manuelno da isključi system, koristeći “eko” prekidač.

Rezime: Smanjena emisija CO

  • Kompletan paket motorne tehnologije, uključujući Cleantech  tehnologiju sagorevanja
  • Inteligentna Start/Stop tehnologija sa sistemom potpunog iskorištenja kočione energije
  • Smanjeno trenje na optimizovanim šesto-stepenim menjačima šireg opsega
  • Bolja aerodinamičnost sa aktivnim aero-klapnama u rešetki hladnjaka.
  • Gume niskog otpora kretanju