Broj novoregistrovanih putničkih automobila u Rusiji je 2007. godine po prvi put prešao granicu od dva miliona. Sa 2,35 miliona novoregistrovanih automobila Rusija zauzima četvrto mesto na listi najvećih tržišta novih vozila u Evropi, odmah iza Nemačke, Italije i Velike Britanije, piše nemački specijalizovani list “Automobilvohe” (Automobilwoche).
Dok će etablirana evropska tržišta u budućnosti i dalje stagnirati, nemoguće je predvideti kraj dinamičnog rasta potražnje u Rusiji, objavila je kompanija za istraživanje tržišta i konsalting R.L. Polk u aktuelnoj studiji. Rusija će se najkasnije do 2010. godine razviti u najveće tržište za nova putnička vozila u Evropi.
Do 2002. godine u Rusiji se prema studiji prodavao oko jedan milion novih automobila godišnje. U poslednjih pet godina potražnja je porasla za 140 procenata. “A kraj još uvek nije na vidiku”, smatra šef istraživačkog tima Ulrih Vincen. On predviđa porast od oko 60 procenata u sledeće tri godine, nivo, koji je “iz današnje perspektive nedostižan za sve evropske zemlje uključujući i Nemačku”, kaže studija.
Dominacija Lade je prošlost: do 2002 godine još uvek je 70 odsto novih putničkih automobila dolazilo iz pogona domaćeg proizvođača “Lade”. 2007. godine bilo ih je svega 27 procenata – sličan udeo ima Fiat na italijanskom tržištu. Neki proizvođači već danas u Rusiji prodaju više novih putničkih automobila nego u drugim evropskim zemljama. Za Tojotu, Nisan, Micubiši, Hjundaji/Kia i Ševrolet Rusija je najveće tržište u Evropi.
(www.pressestand.com)