Francuski proizvođač je sa elegantnim vozilom za sportske aktivnosti – modelom 4007, počeo da nudi i moderni menjač sa 2 kvačila i robotizovanom hidraulikom. Novi menjač je debitovao u društvu najsnažnijeg 2.2 HDi FAP turbo dizelaša čiji je obrtni momenat visokih 380 Nm pri 2.000 obrtaja.
Poluautomatski menjači do sada su bili omiljeni u sportskim modelima, gde su mogli da obezbede bržu promenu stepena prenosa i da minimizuju gubitke u prenosu snage na pogonske točkove. Proizvođač automobila koji je relativno mlad u domenu sportskih terenaca, mudro se okrenuo proverenoj platformi kompanije Mitsubishi Motors i svojim hvaljenim dizel motorima. Kombinacija 2.2-litarskog HDi motora sa filterom za čestice čađi, obrtnog momenta od 380 Nm na relativno niskih 2.000 obrtaja i novog menjača u ponudi Peugeota, sigurno će podstaći prodaju modela 4007 kod kupaca koji traže više rafiniranosti i besprekornosti u vožnji.
Novi menjač u ponudi moći će da menja stepene prenosa za nekoliko desetinki, tečno i bez trzaja, a pri tome se motor neće oglašavati neprijatno povišenim obrtajima, kao što je to slučaj kod većine modela sa automatskom promenom stepena prenosa.
Francuzi za novi menjač kažu da primenjuje sistem dvostrukog kvačila (skraćeno DCS), a da elektronika pomoću hidraulike aktivira parno ili neparno kvačilo. Sistem je u suštini lak za razumevanje. Na primer, menjač se nalazi u 4. stepenu i aktivno je kvačilo za parne stepene prenosa. Ako auto treba da ubrza kretanje, sledeći stepen biće 5. a on se aktivira preko kvačila za neparne stepene prenosa. To znači da će prelazak u 5. stepen prenosa ići preko “neparnog kvačila”. I ako bi auto iz 4. stepena trebalo da usporava, te da ide u 3. stepen prenosa, opet bi promena išla preko “neparnog kvačila”.
Za vozača koji je navikao na ručnu promenu stepena prenosa, ovakav sistem donosi jedno novo iskustvo jer više nema nožne komande za uključenje i doziranje kvačila. Samim tim nema ni trikova na koje su navikli, a koji su mogući intervencijama na prilagođenju snage. Vozaču starog kova ostaje da sam proceni pravi momenat za promenu stepena prenosa na više ili na niže, a menjač će samu promenu odraditi u delu sekunde, bez uočljivog gubitaka i zadrške u prenosu snage na točkove. Koliko god da je vešt, vozač sa nožnom komandom kvačila, nije ni prineti hidraulici DCS-a, kada je reč o brzini promene stepena prenosa.
DCS menjač ostavlja mogućnost vozaču koji je navikao na automatski menjač da vozi kako je navikao. Naime Peugeot 4007 sa DCS menjačem se može voziti u automatskom režimu u programima Drive ili Sport, pri čemu to od vozača ne iziskuje razmišljanje oko toga koja bi trebalo da bude sledeća “brzina”. Njima čak može biti stimulativna vožnja u poluautomatskom režimu jer DSC tada očekuje samo komandu za promenu stepena prenosa na više ili na niže. Za vozača koji je naviknut na automatiku, ovaj zahtev je daleko lakši od vožnje sa čisto manuelnim menjačem, naročito ako je u igri čak šest stepeni prenosa i motor sa velikim obrtnim momentom koji traži čestu promenu “brzina”.
Ako vam se dopada sekvencijalni ili automatski režim rada, DCS-a vam može pružiti ono što tražite pri promeni stepena prenosa: bolje performanse ili jednostavnost upotrebe.
Uz jednostavnost idu i funkcije za asistirano kočenje motorom pri spuštanju niz brdo, kao i asistirano otpuštanje kočnice pri polasku iz mesta na uzbrdici. Menjač nije opremljen programom za kontrolu lansiranja, tako da nema bojazni da bi ga nesavestan vozač mogao zloupotrebiti i oštetiti tokom agresivnih startovanja. Dobra stvar je i u tome što ako automobil vozi više vozača, svako može da izabere ono što mu više odgovara: + i – palice iza volana u sekvencijalnom (poluautomatskom) režimu ili D i Sport u automatskom.
Sa DCS6 menjačem i snažnim dizel motorom jedan CUV srednje veličine, kao što je Peugeot 4007, može da postigne nisku potrošnju od 7,3 l/100 km tokom kombinovanog ciklusa eksploatacije.