Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić izjavio je danas da bi proizvodnja novog modela “Fijatovog” automobila u kragujevačkoj “Zastavi” trebalo da počne do kraja 2009. godine.
![]() |
|
![]() |
Mlađan Dinkić |
Dinkić je u intervjuu za agenciju Beta naveo da kompanija “Fijat” razmatra mogućnost da prvi model gradskog automobila proizveden u Kragujevcu nosi znak fabrike “Zastave”, i dodao da je planirano da više od 95 odsto proizvodnje iz “Fijatove” kragujevačke fabrike ide u izvoz.
On je rekao da je predviđeno da se carina na uvoz automobila u Srbiju prepolovi od 1. januara 2009. godine jer se “Fijat” ne plaši konkurencije, dok bi od 2010. godine ona bila potpuno ukinuta.
Potpredsednik Vlade je podsetio na to da će ugovor “Zastave” i “Fijata” o strateškom partnerstvu biti potpisan u prvoj polovini septembra, i napomenuo da je postignut dogovor oko svih njegovih bitnih elemenata, ali da je još ostalo da se dogovore detalji oko obima ulaganja u infrastrukturu.
Dinkić je precizirao da ugovor, zajedno sa aneksima, ima približno 200 stranica i najavio da će s obzirom na važnost ovog dokumenta na njegovo potpisivanje doći državni vrh Italije.
Takvu investiciju Srbija još nije imala jer će, kako je istakao, Italija uložiti više od 800 miliona evra, dok će Srbija u naredne tri do četiri godine investirati približno 300 miliona evra u infrastrukturu.
Prema njegovim rečima, kompletno će biti modernizovana pruga od Kragujevca do Lapova, napraviće će se obilaznica oko Kragujevca, a biće izgrađene i nove trafostanice i gasna postrojenja.
Prema dogovoru o strateškom partnerstvu sa “Fijatom”, predviđeno je i da se u “Zastavi” obustavi proizvodnja automobila tipa “jugo”, najavio je Dinkić i dodao da bi do kraja oktobra trebalo da bude okončana proizvodnja krupnih delova, nakon čega će krenuti demontaža starih proizvodnih linija i montiranje novih, s tim da će ostati samo linija za “punto”.
On je ukazao na to da bi, uporedo sa završetkom pregovora sa “Fijatom”, u Srbiju trebalo da dođe i velika delegacija proizvođača kamiona kompanije “Iveko”, koja namerava da realizuje izuzetno značajnu investiciju.
Potpredsednik Vlade je istakao da bi “Iveko” trebalo da uposli više ljudi nego što trenutno radi u “Zastavinim” kamionima, i dodao da je taj veliki svetski proizvođač kamiona tražio dodatnih 200 hektara zemljišta, što znači da verovatno razmatraju mogućnost da lociraju proizvodnju kamiona u Srbiji.
Istovremeno, on je naveo da “Fijat” nije zainteresovan za realizaciju ugovora o proizvodnji “Opelovog” modela “astra” u Kragujevcu.
Počeli su razgovori sa “Dženeral motorsom” da se ta proizvodnja izmesti na neku drugu lokaciju, pri čemu bi jedan od kandidata mogla da bude i “Fabrika specijalnih vozila” u Somboru, ali, ukoliko se ne postigne dogovor sa “Dženeral motorsom”, “opel astra” se neće proizvoditi u Srbiji, objasnio je Dinkić.