Predstavnici Srbije i Crne Gore potpisali su u Beogradu tri protokola koji će omogućiti kraće zadržavanje na graničnim prelazima u železničkom saobraćaju. Za obnovu pruge Beograd-Bar potrebno 336 milona evra, navodi italijanski “Interfer”.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić predočio je da će se granična kontrola u putničkim vozovima obavljati tokom vožnje između stanica Bijelo Polje i Vrbnica, a potom do putničke stanice Prijepolje, dok će se granična kontrola u teretnom saobraćaju obavljati u zajedničkoj graničnoj stanici Bjelo Polje.
Vršilac dužnosti pomoćnika ministra saobraćaja zadužena za železnički saobraćaj Vida Stevanović je rekla da bi protokol o železnici trebalo da počne da se primenjuje čim bude potisan i protokol između uprava carina Srbije i Crne Gore, što je predviđeno za kraj oktobra.
Mrkonjić je najavio da će u novembru u Italiji biti održan skup na kome će države kroz koje prolazi budući Koridor 11 – Italija, Rumunija, Crna Gora i Srbija – verifikovati zahtev da se taj putni pravac prizna kao zvaničan evropski koridor. U toku su pripreme za taj skup, a saradnja između tih država je na najvišem nivou.
Italijanska kompanija “Interfer” predstavnicima Srbije i Crne Gore predočila je četvrti deo studije rehabilitacije pruge Beograd-Bar. Prema studiji, Srbija bi u realizaciju tog projekta trebalo da uloži 198 miliona evra, a Crna Gora 138 miliona evra.