Uprkos složenoj makroekonomskoj situaciji, Volkswagen grupa je stvorila pozitivan operativni profit od 1,5 milijardu evra u prvih devet meseci (januar-septembar 2008: 4.9 milijardi). Ova cifra ne uključuje profit od više od 500 miliona evra koji je zabeležen u Kini, najvećem prodajnom tržištu VW Grupe.
“Volkswagen Grupa se drži veoma dobro uprkos nepovoljnim uslovima. Dok se globalno tržište smanjuje za 12%, mi beležimo stabilne nivoe isporuke. Ovo dokazuje da smo mi, čak i u teškim vremenima, dobro pozicionirani sa našom strategijom sa više brendova”, rekao je prof. dr. Martin Vinterkorn, predsednik odbora Volkswagen AG, u četvrtak na prezentaciji privremenog izveštaja o prvih devet meseci.
“Još jednom smo dokazali da održavamo finansijsku fleksibilnost i za vreme krize”, dodao je finansijski direktor Hans Diter Peč. “Nastavićemo da iskorišćavamo naše mogućnosti na tržištu, dok striktno vodimo računa o troškovima i obezbeđujemo našu likvidnost”, nastavio je on.
Na dohodak Volkswagen Grupe uticala je globalna finansijska i ekonomska kriza u prvih devet meseci. Dok su isporuke ostale na prošlogodišnjem nivou (4.8 miliona prodatih vozila), proizvodnja je opala za oko 12% na 4.4 miliona evra. Ovim je Volkswagen znatno smanjio zalihe.
Nema rezova u troškovima za nove modele i lokacije
Istovremeno, Vinterkorn je istakao da su inovativna i ekološka vozila garancija uspeha Volswagen-a. Tako da će i dalje nastaviti da investiraju u napredne tehnologije i da proširuju gamu modela.
Na primer, ulaganje u imovinu, fabrike i opremu u automobilskom sektoru je povećano za 2% u prvih devet meseci na 3.9 milijardi evra. Ovo se prvenstveno odnosi na nove proizvodne kapacitete, modele koji će biti lansirani u 2009. i 2010. godini, kao i na ekološke modele grupe.
Brendovi i oblast poslovanja
Skoro sva automobilska tržišta su zabeležila pad. Dostignuća individualnih brendova i oblasti poslovanja su opet jako pogođena globalnom finansijskom i ekonomskom krizom. Ipak Volkswagen grupa je ojačala svoju poziciju na globalnom tržištu i povećala je svoj udeo na tržištu putničkih vozila na 11.7% (10.0%).
Audi premijum brend je stvorio profit od 1.2 milijarde evra nakon čega sledi pad od 12% u prodaji vozila. Ovim je ponovo dokazano da ovaj brend nema problema u svom jakom okruženju.
Seat je zabeležio pad od 19% u prodaji vozila i operativni gubitak od 228 miliona evra zbog negativne situacije na španskom tržištu putničkih vozila.
Volkswagen privredna vozila su stvorili operativni profit od 390 miliona evra.
Cilj Volkswagen-a je da dalje unapredi svoju poziciju u odnosu na konkurenciju
Prihod od prodaje Volkswagen Grupe će biti ispod onog dostignutog prethodne godine, prvobitno zbog lošije situacije u prodaji. Rastući troškovi refinansiranja i pogoršanja u mix-u se pokazuju kao dodatni teret na zaradu.
Na osnovu ove situacije Volkswagen i dalje očekuje da neće moći da dostigne nivo zarade kao u prethodnoj godini, iako će Grupa 2009. godinu zaključiti sa profitom.