Volkswagen

Početak nove ere: Volkswagen uvodi Modularnu poprečnu platformu

– Ove godine Volkswagen Grupa će predstaviti Modularnu poprečnu platformu (MQB, Modularer Querbaukasten, Modular Transverse Matrix) za brendove Volkswagen, Audi, Škoda i SEAT. Strategija ove platforme predstavlja prekretnicu u dizajnu i proizvodnji budućih automobila sa poprečno montiranim motorima. Ova platforma postavlja standarde za mnoge parametre komponenti – kod svih brendova i klasa vozila. Istovremeno, ova platforma omogućava pristup novim tehnologijama. Ona se proteže od A0 do B segmenta. Kod Volkswagen brenda, na primer, ona pokriva sledeće modele: Polo, Buba, Golf, Scirocco, Jetta, Tiguan, Touran, Sharan, Passat i Volkswagen CC. Ubuduće svi ovi modeli teoretski bi mogli da budu proizvedeni na istoj montažnoj traci – uprkos različitim međuosovinskim rastojanjima i širini traga. Biće moguće zajedno proizvoditi MQB modele različitih brendova. Prva nova vozila koja će biti proizvedena na modularnoj poprečnoj platformi će biti sledeći model Audi A3 i sledeća generacija Golfa.

Jedna od istaknutih karakteristika ove platforme je ista pozicija svih motora. Dva sistema integrisana u MQB strategiju koja igraju ključnu ulogu ovde su modularni benzinski motor (MOB) sa novom serijom motora EA211 (40 kW/60KS do 110 kW/150 KS) – ova gama obuhvata prvi motor na svetu sa četiri cilindra sa deaktivacijom cilindra, kao i modularni dizel motor (MDB) sa takođe novom EA288 serijom motora (66 kW/90 KS do 140 kW/ 190 KS). Nove serije motora će smanjiti varijante motora i menjača u Grupi u MQB sistemu za oko 90%. I to bez ikakvih negativnih efekata. Štaviše, pored standardizovanja konvencionalnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem, MQB omogućava i identično pozicioniranje za sve aktuelne alternativne koncepte pogona bez ikakvih ograničenja – od prirodnog gasa i hibridnih verzija do čisto električnog pogona. Volkswagen je već objavio lansiranje poslednjeg pomenutog u okviru MQB u 2013. godini kod modela Golf Blue-e-Motion.

Modularna poprečna platforma otvara nove mogućnosti u VW Grupi, obezbeđujući proizvodnju volumenskih modela sa najboljim kvalitetom i krajnje konkurentskim troškovima na dugoročnom nivou i u celom svetu – vozila koja su individualno kreirana za zahteve svih različitih tržišta kao što su Evropa, Kina i Amerika, kao i sve veće tržište Indije. Paralelno sa tim, Volkswagen Grupa će znatno smanjiti težinu vozila lansiranjem prvih MQB serije modela, i uvešće 20 inovacija u oblasti bezbednosti i infotainment sistema, koji su do sada bili rezervisani za više segmente vozila.
Inovacije obuhvataju novu kočnicu u slučaju većeg broja sudara; nakon prvog sudara ovaj sistem doprinosi smanjenju intenziteta drugog sudara automatskim kočenjem. Kočnica u slučaju većeg broja sudara će biti deo standardne opreme kod sledećih generacija Audi A3 i Golf.

Jedan pokazatelj važnosti strategije modularnih sistema i inovativnog potencijala koje su ostvarili ovi novi modeli je taj da je Volkswagen izabran za jednog od pet finalista za “Nagradu za inovacije nemačke ekonomije – prva svetska nagrada za inovacije” za svoju modularnu poprečnu platformu. Ova prestižna nagrada za izuzetna tehnička, naučna i intelektualna dostignuća se dodeljuje na godišnjem nivou od 1980. godine od strane Ekonomskog kluba Rajna-Majna i od 2012. zajedno sa listom Frankfurter Allgemeine Zeitung.