Sa proizvodnih traka u Bursi, Turska, na kojima se sklapao Renault Megane II u formi sedana, počeo je da silazi novi model pod imenom Fluence. Već od početka sledećeg meseca zanimljivo dizajnirani Fluence će se pridružiti Focusu, Octaviji i Jetti na tržišnoj utakmici u Turskoj, Rusiji i Rumuniji. Pod znakom Renaulta, ovaj kompaktni sedan će se postepeno uvoditi na tržišta 80 zemalja, uključujući zemlje mediteranskog basena, Australije, Bliskog Istoka i Evrope. Jedna od verzija biće Sport Way.
Iako je Fluence nov model sa značkom Reanulta, on je u potpunosti istestiran i poseduje izvestan tržišni staž u Koreji, gde se od proleća ove godine, sa nešto izmenjenim prednjim krajem proizvodi u pogonima Samsung Motorsa pod imenom SM3.
U 4,6 metara dugačkoj karoseriji postavljenoj na međuosovinskom rastojanju od 2,7m, lepo su izdvojene 3 zapremine, sa dugačkom haubom i prednjim farovima, skoro pa kupeovskom linijom krova i gabaritnim prtljažnikom od 530 litara korisne zapremine koji je takođe naglašen dugačkim zadnjim svetlima. Enterijer je direktno preuzet iz Megana 3. generacije, koji odiše modernim minimalizmom i materijalima kvalitetnim na dodir i prijatnim za oko.
Od opcija kojima se mogu pohvaliti automobili više srednje klase, Fluence će ponudi ključ-karticu za “hands free” ulazak u auto i pokretanje motora, automatko zaključavanje kada se nosilac kartice udalji od vozila, tempomat sa ograničavačem brzine, navigaciono-zabavni sistem Carminat TomTom® (uz doplatu od 500€), audio sisteme sa 3D zvukom Arkamys® koji uključuje Bluetooth povezivanje sa mobilnim telefonom i strimovanje muzike. Klimatizacija je sastavni deo opreme čak i za baznu verziju Fluencea, a kao opcija biće ponuđena i digitalna dvozonska klima kao u Meganu III.
Bezbednosne opcije dosežu do ESC-a i 6 vazdušnih jastuka, ali i karoserija je optimizovana da glatko prođe na kreš testovima, što je već standardno za Renault i ne bi trebalo da bude problem jer je Fluence zasnovan na istoj platformi kao i Megane III, što znači da je derivat Megana II i niza Nissanovih modela.
Osim sa šestostepenim manuelnim menjačem najsnažniji 2.0 16V motor u ponudi sa 140 KS će moći da se upari sa CVT automatskom transmisijom. Od automatskiuh menjača biće na raspolaganju i DP2 četvorostepeni automatski menjač, ali i mnogo interesantniji šestostepeni EDC menjač sa 2 kvačila (Efficient Dual Clutch). Potonji će od 2011. moći da se upari sa 1.5 dCi 110 DPF motorom, što će biti daleko najsofisticiraniji pogon za Fluence i najpodesniji za ekonomičnu vožnju sa povremenim naglim ubrzanjima.