Opel

Opel Astra Sports Tourer – Atletski kompaktan karavan

Nova Astra Sports Tourer unosi stil, praktičnost, te ekološku tehnologiju u segment kompaktnih karavana, pružajuć vlasnicima fleksibilnost kombinovanja profesionalne i privatne upotrebe vozila.

Deleći isti Opelov dizajnerski DNK, te Sports Tourer naziv kao i Insignia, kao veći pandan, Astra Sports Tourer se takođe fokusira na prvoklasan kvalitet i fukcionalnost. Izvajan oblik obuhvata kabinu svim opšte prepoznatim atributima Astre u hečbek izvedbi, dodajući tome veliku nosivost tereta. Dizajn prtljažnika koji štedi prostor, dajući, istovremeno, impresivnu zapreminu do 1.550 litara, nadopunjen je pametnim osobinama, svojstvenim višoj klasi, poput novih FlexFold zadnjih sedišta – koja omogućavaju preklapanje sedišta pritiskom na taster.

Sportski izgled modela Astra Sports Tourer jednako je podržan atletskim iskustvom vožnje. Novi karavan deli isto inovativno zadnje vešanje te mehatroničku FlexRide šasiju kao i njegov hečbek pandan. Druge osobine koje ovaj model čine vodećim u klasi, poput AFL+ prilagodljivih prednjih farova i medicinski sertifikovanih ergonomskih prednjih sedišta u ponudu unose bezbednost i sigurnost.

Širok izbor pogonskih grupa sa devet efikasnih benzinskih motora pruža opseg od 70 kW/95 ks do 132 kW/180 ks. Gorivo-štedljiva Start/Stop tehnologija biće prvo uvedena ma motoru 1.3 CDTI (70 kW/95 ks) početkom sledeće godine, zahvaljujući čemu će emisija CO2 biti smanjena na svega 109 g/km.

Pored smanjenja izdataka za gorivo, Opelovi inženjeri vodeći su u industriji prema smanjenju troškova popravke automobila od sudara pri niskim brzinama – a koji se najčešće dešavaju, prema izveštajima osiguravajućih kuća. Kao rezultat toga, vlasnici nove Astre mogu očekivati da plaćaju jednu od najnižih godišnjih premija osiguranja u segmentu.

Opel je bio među prvim proizvođačima automobila u Evropi koji je uveo stil karavana početkom 50-tih. Nova Astra Sports Tourer se sada oslanja na više od 50 godina Opelovog iskustva u dizajniranju i proizvodnji karavana.

Astra Sports Tourer će iskoristitit izvanredne prodajne uspehe svog hečbek partnera, za kojeg je već primljeno blizu 200.000 narudžbi do sada. U proteklim godinama, oko 25 odsto svih Astri prodatih u Evropi bilo je u karavan izvedbi.

Osmišljena i razvijena u Opelovom međunarodnom centru za tehnički dizajn u Riselshajmu u Nemačkoj, Astra Sports Tourer proizvodiće se u proizvodnom pogonu u Elsmer Portu u Velikoj Britaniji. Ispruke će početi u novembru ove godine.

Opelov novi dizajnerski jezik premijerno u klasi kompaktnih karavana

Astra Sports Tourer sada unosi Opelov uzbudljiv novi dizajnerski jezik – spoj vajarskog umeća i nemačke preciznosti – u segment kompaktnih karavan vozila. Osmišljen paralelno sa svojim pandanom u hečbek izvedbi, karavan ima svoj poseban identitet. Atletske, blisko-uparene proporcije daju mu jedinstvenu pojavu, čineći od njega nešto više od puke karavanske izvedbe hečbek modela.

Iza B-stubova, karoserija je potpuno nova. Atletski karakter Astre Sports Tourer definisan je jedinstvenom prozorskom grafikom koja se sužava prema D-stubu i snažnom ramenom linijom, koja kulminira širokim izvajanim zadnjim svetlima, dajući utisak ublažene „mišićavosti“.

Utegnut izgled naglašen je dugim, vitkim krovnim šipkama koje se pružaju u širok krovni spojler integrisan u gornjem delu repa automobila. Nakošen ugao pomaže da se dobije dinamičan profil koji je u savršenom skladu sa svedenim prednjim stilom. Tipičan motiv Astra oštrice, izvajan u bočnom delu karoserije ispred zadnjih točkova, doprinos utisku pokreta.

Prostran prtljažni prostor lak za korišćenje, kakav je prisutan u automobilima visoke klase

Elegantna karoserija of stila, smešta u sebi iznenađujuće prostran prtljažni odeljak. Dubok, sa ravnim stranicama, potpuno tapaciran prtljažnik je bez nezgodnih ćoškova koji oduzimaju prostor, te bez „upada“ šolja zadnjih točkova.

Astra Sports Tourer je prvi kompaktni karavan izvan premijum segmenta koji nudi daljinsko obaranje sedišta. Ova ergonomska pogodnost koju pružaju FlexFold zadnja sedišta omogućava da se tovarni kapacitet podigne sa 500 na 1.500 litara, prostim pritiskom na taster. Time se automatski oslobađa i spušta svaki od delova zadnjih sedišta podeljenih u odnosu 60/40. Više nije potrebno hodati oko vozila kako bi se posebno spustio svaki od delova sedišta. Opelovi inženjeri su ujedno razvili i sistem koji funkcioniše bez da se prethodno sklone pojasevi sa naslona sedišta. Sa oborenim sedištima, tovarni deo se povećava na impresivnih 1.835 mm — 28 mm više u odnosu na trenutno aktuelnu Astru u karavan izvedbi.

Astra Sports Tourer pridružuje se kompaktnim vozilima po ponudi dvo-dodirnog zastora prtljažnika. Easy Access Cover (pristupačan zastor) kliza se nagore i prema napolju na lagan dodir, radi vađenja ili odlaganja malih predmeta. Za veće terete, zastor se potpuno uvlači u kasetu na brz pokret ruke, uz „meko“ zaustavljanje. Kada nema potrebe za njegovom upotrebom, čitav sklop se može lako skloniti te odložiti ispod dna prtljažnika.

Raznovrsne opcije uključuju:

· Prilagođenu, višestruko preklopivu postavu prtljažnika, koja štiti tapacirung prtljažnika, otvor repa, zadnji branik i spuštena zadnja sedišta.

· Opelov prilagodljiv prtljažni sistem FlexOrganizer koji se sastoji od mreža i razdelnika koje vlasnicima vozila omogućavaju da prilagode konfiguraciju prtljažog prostora.

· Nova generacija Opelovog inovativnog integrisanog nosača bicikala FlexFix će takođe biti na raspolaganju sledeće godine.

Obzirom da se od Astre Sports Tourer očekuje da vuče prikolice, Opelov elektronski sistem za Stabilnu vuču prikolica (TSA) aktivira se prilikom postavljanja Opelove vučne kuke na vozilo. Ova sofisticirana sigurnosna osobina koristi standardan sistem Elektronske kontrole stabilnosti kako bi odgovorio na bilo koju nestabilnost koja se može pojaviti prilikom vuče prikolice.

Izvajana kabina nudi prtljažnik vodeći u klasi

Astra Sports Tourer, koristi isti harmonično uobličen enterijer visokog kvaliteta kakav je prvobitno viđen u hečbek izvedbi. Obuhvatajuća prednja krilovita ploča koja se lučno pruža preko kabine u gornji deo vrata, stvara topao i pozivajući ambijent.

Osećaj prostora i pokreta je dodatno naglašen elegantnom središnjom konzolom, postavljenom pod niskim uglom, spušatajući se sa instrument ploče u sklop menjača. Detalji dekora – poput mernih instrumenata sa hromiranim ivicama, komande, te ram središnje konzole – kombinuju se sa upotrebom materijala mekih na dodir, te suptilnim, toplim ambijentalnim osvetljenjem odajući utisak visokog kvaliteta.

U ponudi su četiri nivoa opreme unutrašnjosti. Novi enterijer sa toplim bojama i elegantnom atmosferom sada je uveden i u Cosmo varijantu, uz upotrebu kakao boja u različitim tonovima, kao alternativa crnoj boji.

Kabina je podjednako praktična, koliko i ispunjena stilom. Nijedan drugi kompaktni karavan ne nudi toliko prostora za odlaganje u unutrašnjosti– 25 litara ukupno, ili ti, dva puta više nego kod aktuelne generacije karavana. Sada je karavan pun intuitivnih lokacija za odlaganje stvari, uključujući džepove na vratima, u koje se mogu smestiti velike flaše od 1,5 litara, visoko prilagodljivu središnju konzolu koja dopušta veliki broj konfiguracija, pristojno dimenzionisanu kutiju za rukavice te fioku za odlaganja na izvlačenje na strani vozača.

Prvoklasna udobnost za vožnju na duge staze

Mnogi vozači Astre Sports Tourer koristiće automobil za dnevne poslovne potrebe, kao i za privatne/porodične vikend izlete, i očekuje se daće oni prelaziti mnogo veću kilometražu u odnosu na prosečan pređen godišnji put vozača u Evropi. Radi optimizacije udobnosti i bezbednosti na dugim putovanjima, Astra Sports Tourer nudi niz ključnih osobina.

Prednja sedišta pružaju najbolji opseg podešenja po dužini a kupci imaju mogućnost i da uzmu auto sa sa jedinim ergonomski dokazanim prednjim sedištima u segmentu sertifikovanim od strane nezavisnih stručnjaka za kičmu iz nemačke organizacije Aktion Gesunder Rücken (Akcija za zdrava leđa, poznata kao AGR).

Udobnost i bezbednost vožnje unapređeni su Opelovom najnovijom, trećom generacijom prilagodljivih prednjih svetala (AFL+). Ista obezbeđuje do devet funkcija osvetljenja, koje se automatski uključuju radi prilagođavanja profilima i uslovima vožnje. Pored toga. Opelovo oko, sistem sa kamerom koji obaveštava vozače o određenim saobraćajnim znacima, te ih upozorava u slučaju da vozilo nenamerno napusti traku – što je od naročitog značaja za bezbednost tokom dugih putovanja. Ove napredne tehnologije predstavljaju Opelov prvenac u kompaktnom segmentu.

Agilno rukovanje sa najnovijom tehnologijom šasije

Astra Sports Tourer preuzima podešenja šasije i sva fina dinamička svojstva modela Astra u hečbek izvedbi. Zadnja osovina koristi inovativnu i jedinstvenu kombinaciju duple osovine i Watt veze. Ovaj genijalan koncept koji štedi prostor podržava bočne sile tokom ugaonog kretanja kako kako bi pružio dinamično i agilno rukovanje, ne na uštrb stabilnosti ili udobnosti.

Ponašanje šasije može se dodatno unaprediti prefinjenim FlexRide sistemom prilagodljivog vešanja. Sistem koristi mehatroničku tehnologiju šasije, objedinjuujući mehaničke funkcije sa elektronskim komandama, i predstavlja pravu retkost u kopmpaktnom segmentu.

FlexRide se kontinuirano prilagođava promenama uslova na putu i u načinu vožnje. U potpuno prilagodljivom Standard načinu rada, on nudi pun opseg dostupnih podešenja. U Sport i Tourer načinima rada, koje bira vozač, sistem primenjuje najsportskija ili najudobnija podešenja. Sport režim dodatno pojačava odgovor u sistemu napajanja i upravljanju – kao i upravljanje automatskim prenosom.

Proširena ponuda pogonskih grupa: Emisija CO2 smanjena na 109 g/km

Opsežna ponuda pogonskih grupa modela Astra Sports Tourer sadrži četiri dizel, pet benzinskih i jednu LPG opciju, nudeći snagu u opsegu od 70 kW/95 ks do 132 kW/180 ks.

Linija dizel modela uključuje jedinice od 1.3, 1.7 i 2.0 litre – koje odreda poseduju komon-rejl, ubrizgavanje goriva na većem broju tačaka, turbo punjenje varijabilne geometrije (VGT) te filter za čestice koji ne zahteva održavanje. Sve u skladu sa Evro 5 normama.

Start/Stop tehnologija ,koja je nedavno uvedena na modelima Opel Agila i Corsa biće na raspolaganju početkom sledeće godine za model Astra 1.3 CDTI (70 kW/95 ks). Nudiće izvrsnu ekonomičnost u potrošnji goriva sa svega 4.1 l/100 km u kombinvanom režimu vožnje te emisiju CO2 od svega 109 g/km.

1.7-liter CDTI verzija se isporučuje u dva podešenja, sa 81 kW/110 ks i 260 Nm, ili 92 kW/125 ks i obrtnim momentom od 280 Nm. Potrošnja u kombinovanom režimu vožnje u oba slučaja je 4.5 l/100 km, uz emisiju CO2 od 119 g/km.

Najjači motor u liniji, 2.0 CDTI sada se nudi sa opcijom izbora između manuelnih, ili automatskih šestostepenih menjača. Smeštajući u sebi 118 kW/160 ks, te obrtni momenat od čak 350 Nm pri svega 1,750 ob/min, motor omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od deset sekundi. Potrošnja u kombinovanom režimu vožnje sa manuelnim prenosom je 5.1 l/100 km uz emisiju ugljendioksida od 134 g/km.

Izbor benzinskih modela sadrži motore od 1,4 i 1,6 litara, od kojih je svaki sa prirodnim dotokom vazduha i turbo-punjenjem, u opsegu od 74 kW/100 ks do 132 kW/180 ks. Kontinualno varijabilno vremensko podešavanje ventila i na usisnoj i na izduvnoj strani, zajedničko je svim motorima, osim onom zapremine 1,6 litara u turbo izvedbi.

Potpuno novi turbo benzinski motor zapremine 1,4 litre uveden je sa ovom novom generacijom Astre. Na raspolaganju su sada dva nivoa snage. Verzija sa 103 kW/140 ks zamenila je prethodnu od 1,8 ltara sa prirodnim protokom vazduha slične snage. U skladu sa Opelovom strategijom smanjivanja veličine motora, ostvaruje se vredan dobitak od gotovo 15%, kada je u pitanju efikasnost goriva, kao i za 14 odsto viši obrtni momenat pri kombinovanom režimu uz potrošnju svega 6,1 l/100 km. Na raspolaganju su manuelni, ili automatski šesto-stepeni prenos. Nova verzija od 88 kW/120 ks ostvaruje svoj debi u liniji Astra modela sa modelom za 2011. godinu, sa šesto-stepenim manuelnum prenosom. Prosečna potrošnja goriva je 6,1 l/100 km.

Osnovni nivo, jedinica od 1.4-litre sa prirodnim tokom vazduha razvija 74 kW/100 ks te ostvaruje izvrsnu potrošnju pri kombinovanom režimu od 5,9 l//100 km uz emisiju CO2 od 139 g/km. Jedinica sa turbo punjenjem od 1.6 litara sa 132 kW/180 ks i 230 Nm obrtnog momenta najjači je model u liniji benzinskih motora.

Šesto-stepeni manuelni menjači su standardni na turbo benzincima 1.4 i 1.6 kao i na motorima 1.7 i 2.0 CDTI. Jedinice 1.4 i 1.6 sa prirodnim dotokom vazduha zapremine 1,3 litre u turbo dizel izvedbi, isporučuju se sa peto-stepenim menjačem. Potpuno novi šesto-stepeni automatski menjač dostupan je kao opcija na modelu 1.6 sa prirodnim dotokom vazduha, 1.4 Turbo (103 kW/140 ks) i 1.6 turbo benzincu, kao i na modelu 2.0 CDTI.

Najpovoljniji ukupan trošak posedovanja u klasi čini Astru Sports Tourer pravim izborom karavana

Sports Tourer predstavlja obavezan izbor za flote, od kojih se očekuje da pređu 50 odsto prodaje na tržištima poput Nemačke. Kompaktni karavan može da služi kao prilagodljiv radni automobil za prelaženje velikih rastojanja tokom nedelje, te postati porodično vozilo od stila za sve namene tokom vikenda.

Obzirom da je trošak posedovanja sve bitnija stavka, Opelovi dizajneri i inženjeri su se usredsredili na to da održe niske troškove popravke kola od posledica udesa. Iako se najveći broj udesa dešava pri relativno niskim brzinama, oni obično izazivaju visoke štete na karoseriji i delovima. Ključna stvar za konkurentnost modela Astra Sports Tourer je dizajn njegovih branika, kao i prednje i zadnje karoserije: niski troškovi opravka podrazumevaju niske troškove osiguranja a uštede mogu dostići do nekoliko stotina evra godišnje.

Snažne preostale vrednosti nove Astre su već naznačene brzom prodajom hečbek vozila preostalih na tržištu. Stručnjaci auto industrije očekuju da će nova Astra Sports Tourer zabeležiti sličan uspeh.

Uzev u obzir sve činioce, Astra Sports Tourer nudi najpovoljnije troškove posedovanja u klasi, što je zaistam čini pametnim izborom za poslovne korisnike.

Comments are closed.