MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
AutomobiliOpel

Novi veoma efikasni Opelovi motori obezbeđuju uštedu goriva do 23 procenata

21. December 2008

– Inovativni TWINPORT koncept je dostupan za 1.0 , 1.4 i 1.6 litarske bezninske motore – 2.2 DIRECT ECOTEC je Opelov prvi bezninski motor sa direktnim ubrizgavanjem – Novi 1.3 litarski turbo dizel sa tehnologijom višestrukog ubrizgavanja

  Rüsselsheim. Jedan od aspekata Opelove strategije usmerene na postizanje efikasnije potrošnje goriva predstavlja uvođenje asortimana novih ECOTEC benzinskih i dizel motora. Svi ovi motori nude najsavremeniju tehnologiju, Euro 4 standard emisije, veliku specifičnu snagu motora i nisku potrošnju goriva. Sa novom verzijom Corse koja izlazi ovog leta, Opel će da uvede dva nova benzinska motora sa inovativnom TWINPORT tehnologijom: motor zapremine 1.0 litara (44 kW/60 ks) i motor zapremine 1.4 litara (66 kW/90 KS). Ovi novi motori postižu uštedu goriva do 23 procenta veću u odnosu na sadašnje modele, u zavisnosti od prenosa. Opel takođe proslavlja i početak novog 1.3 CDTI ECOTEC motora (51 kW/70 KS) za Corsu. Najmanji turbo dizel sa četiri cilindra u svetu zahteva svega 4.5 litara dizela na 100 kilometara zahvaljujući inovativnom sistemu višestrukog ubrizgavanja. Pored toga, prednost ažurirane Agile će od ovog leta biti mogućnost uštede goriva zahvaljujući 1.3 CDTI ECOTEC i 1.0 TWINPORT ECOTEC motorima.

Nakon debitovanja u Signumu, Opelov prvi benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem, moćni 2.2 DIRECT ECOTEC (114 kW/155 ks), biće ponuđen i u novom Vectra karavanu. On nudi uštedu goriva od oko šest procenata veću u odnosu na uobičajene 2.2-litarske motore sa višestrukim ubrizgavanjem, dok u isto vreme obezbeđuje veću snagu obrtanja i jači motor.

Rita Forst, predsednik odbora i direktor proizvodnog razvoja pri Opelu kaže: “Naši novi motori su među najboljim u svojoj klasi. Naš cilj je da dostignemo najefikasniju svakodnevnu potrošnju goriva što se tiče benzinskih i dizel motora, kako bi naši kupci izvukli korist iz najnovijih tehnoloških dostignuća.

TWINPORT: nova formula za uštedu goriva za motore zapremine do 1.6 litara

Opel sledi dve različite strategije, u zavisnosti od zapremine motora, kako bi se optimalizovala potrošnja goriva njegovih benzinskih motora. Za benzinske motore zapremine do 1.6 litara, Opelovi inženjeri su razvili inovativni TWINPORT koncept. Nakon prvog pojavljivanja 1.6 TWINPORT ECOTEC motora (76 kW/103 ks) u Astri u nekim evropskim zemljama, biće izbačene na tržište nove TWINPORT jedinice zapremine 1.0 i 1.4 litara. Motor 1.0 TWINPORT ECOTEC se zasniva na ispitanim motorima zapremine 1.0 litara sa tri cilindra i biće dostupan za Corsu i Agilu, dok je 1.4 TWINPORT ECOTEC za Corsu sasvim novi dizajn zasnovan na motoru sa četiri cilindra zapremine od 1.2 litara. Prosečna potrošnja goriva novih motora je izuzetno niska. Za 1.0 ECOTEC TWINPORT (44 kW/60 ks) za Corsu je potrebno svega 5.3 litara goriva na 100 km. To predstavlja 0.2 litara ili otprilike tri procenta manje od prethodnika tog modela. Za motor 1.4 ECOTEC TWINPORT je potrebno svega 5.9 litara na 100 km što predstavlja 0.9 litara ili skoro 13 procenata manje goriva u odnosu na jednako snažnog prethodnika sa petobrzinskim menjačem. U kombinaciji sa Easytronic automatizovanim ručnim prenosom, novi 1.4 TWINPORT motor postiže potrošnju goriva od 1.7 litara na 100 km, a to je 23 procenta manje od sadašnje Corse opremljene prethodnom verzijom 1.4-litarskog motora sa četverobrzinskim prenosom. Počevši od ovog leta, oba motora će da zamene Corsin postojeći asortiman motora dok će 1.0 TWINPORT ECOTEC da zameni sadašnji 1.0 ECOTEC osnovni model koji se nudi za Opel Agilu. Za Agilu 1.0 TWINPORT je potrebno samo 5.8 litara na 100 km, što je za tri procenta manje od sadašenjeg modela sa uobičajenim ECOTEC motorom zapremine 1.0 litara.

TWINPORT tehnologija se zasniva na standardnoj četvoroventilskoj tehnologiji ECOTEC motora i smanjuje glavni nedostatak benzinskih motora, takozvani gubitak gasa. Ušteda se postiže pomoću promenljivog dovoda u različitim otvorima cevi u kombinaciji sa visokim stepenom recirkulacije izduvnih gasova. Pri manjem opterećenju motor prima više od dodatnih 25 procenata mešavine goriva i vazduha od već sagorenih izduvnih gasova koji se ponovo recikliraju u mešavini. Prednosti TWINPORT tehnologije se dobijaju pomoću zadržavanja dovodne cevi sistema za ubrizgavanje goriva i principa kontrole izduvnih gasova putem trostepene tehnologije katalitičkog pretvarača. Ovo smanjuje tehničku složenost a kao posledica toga niža je i cena. Ova poželjna cena čini Twinport posebno privlačnim za automobile manje klase, stoga što se zadržavaju snaga motora i efikasna potrošnja goriva. Ovo je veoma važan faktor za svakodnevnu upotrebu automobila u ovoj klasi zbog toga što njihovi motori često rade pod visokim opterećenjem.

Motor 2.2 DIRECT ECOTEC: premijera Opelovog prvog benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem

Za benzinske motore veće zapremine, Opel koristi tehnologiju direktnog ubrizgavanja kako bi se pospešila efikasna potrošnja goriva. Prvi Opelov motor za koji je korišćena ova tehnologija je 2.2 DIRECT ECOTEC (114 kW/155 KS). Ovaj nedavno razvijeni model se zasniva na 2.2 ECOTEC jedinici sa višestrukim ubrizgavanjem. Direktno ubrizgavanje benzina se vrši pod promenljivim pritiskom ubrizgavanja (40 do 120 ) i promenljivim sistemom dotoka koji kontroliše dva zasebna dovodna otvora za svaki cilindar u skladu sa opterećenjem. Prilikom delimičnog opterećenja, potrošnja goriva je niska zbog visokog stepena recirkulacije izduvnih gasova. Drugi pozitivni efekat tehnologije direktnog ubrizgavanja benzina predstavlja viši stepen kompresije (12:1) nego što je slučaj za uobičajene 2.2 ECOTEC motore. Mešavina goriva i vazduha se hladi internim ubrizgavanjem što dodatno pospešuje efikasnost. Potrošnja goriva je za oko šest procenata manja nego kod 2.2-litarskih motora sa višestrukim ubrizgavanjem. Uprkos tome, novi motor proizvodi do deset procenata veću snagu obrtanja pri niskom broju obrtaja (maksimalno 220 Nm pri 3800 rpm) i u isto vreme nudi snagu za šest procenata veću. Nakon premijernog nastupa u Opel Signumu gde troši svega 8.1 litara goriva na 100 km, 2.2 DIRECT ECOTEC će takođe biti dostupan i u novom Vectra karavanu.

Izuzetno mali dizel: 1.3-litarski dizel za Agilu i Corsu

Pored tehnologija uštede goriva za male i velike benzinske motore, Opel takođe predstavlja i novu generaciju izuzetno efikasnih dizel motora. Najmanji od ovih je istovremeno i jedan od najinovativnijih: sa 1.3 CDTI ECOTEC motorom (51 kW/70 KS, 170 Nm pri 1750-2500 rpm) u Opelu debituje novi sistem višestrukog ubrizgavanja. Gorivo u okviru sistema višestrukog ubrizgavanja prolazi kroz cevi sa pet otvora na magnetnom ventilu. Vreme reakcije ubrizgavanja (pritisak od 1400 bara) je minimalno i omogućava da se izuzetno precizna količina goriva pošalje u cilindre pomoću pet različitih ubrizgaja po radnom taktu. Ovo ne samo da omogućava posebno ekonomičnu potrošnju goriva nego i ekološku emisiju izduvnih gasova (Euro 4) i tih i gladak rad motora. Pilotno ubrizgavanje u fazi zagrejavanja čini da opšte poznati teški hladni start koji je uobičajen, postane skoro neprimetan. Dimenzije 1.3 CDTI ECOTEC motora su 460 x 500 x 650 milimetara (dužina x širina x visina), tako da je ovo najmanji dizel motor sa četiri cilindra na svetu. Ovaj motor će biti dostupan od jeseni 2003 za Corsu i Agila mikrovan i u isto vreme to će biti prvi automobil u ovoj klasi sa dizel motorom. Potrošnja goriva za Opel Corsu je svega 4.5 litara (za Agilu 5.2 litara) na 100 km.

1.7 CDTI ECOTEC motor

Početkom jeseni, za Opel Merivu i novu Opel Corsu će biti dostupan novi 1.7 CDTI ECOTEC motor sa 74 kw (100 KS). Turbo dizel motor koji ispunjava Euro 4 standard sa pritiskom ubrizgavanja od 1800 bara nudi turbo sa promenljivom geometrijom turbine i razvija snagu obrtanja od 240 Newton metara. Potrošnja goriva za Corsu je svega 4.8 litara (za Merivu 5.3 litara) na 100 km.

Tekst i fotografije mogu se pronaći na internet adresi: http://media.opel.com

Novi veoma efikasni Opelovi motori obezbeđuju uštedu goriva do 23 procenata was last modified: December 21st, 2008 by Zoran Aničić
agilaCorsa
0 comment
previous post
Nova Opel Astra GTC – Gran Turismo Compact
next post
I Kanada pomaže auto-industriji

Pročitajte još i ovo...

Novi Opel Crossland

Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

Opel Grandland X sa električnim ponognom na...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

  • Euroimpex zastupa Opel u regionu

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top