Audijevo inženjersko odeljenje predstavlja još jedan fantastičan motor – benzinski 3,0 V6 motor sa kompresorom.
Novi motor će u proizvodnju ući tokom u krajem 2008. godine, a odmah nakon toga će biti dostupan kupcima Audi modela. Iako u skorijoj prošlosti korišćenje kompresora nije bilo zaštitni znak Audija, ova kompanija itekako ima iskustva sa ovakvim načinom povećavanja snage motora. Auto Union je tokom 1930-tih koristio kompresore na 12 i 16-cilindričnim motorima i u to vreme razvijao oko 600KS!
Naravno, današnja tehnologija je daleko naprednija, pa će 3,0 litarski V6 motor uz pomoć direktnog ubrizgavanja i kompresora razvijati 290KS i solidnih 420Nm.
Oznaka TFSI, kao što se može videti, više nije rezervisana za motore sa turbo punjačima, već sada označava prisustvo i kompresora. Audijevi ineženjeri su na preliminarnim testovima utvrdili da V6 motoru daleko više odgovara kompresor nego bi-turbo sistem nadpunjenja – kako po opštim performansama, a tako i po kultivisanosti rada kao i kompaktnosti motora.
„Roots“ kompresor je smešten između dve V grane cilindara koje su pod 90 stepeni. Kompresor omogućava povećanje snage od samog početka radnog režima motora tako da je maksimalni obrtni momenat raspoloživ od 420Nm pri 2500 obrtaja pa sve do 4850 obrtaja. Maksimalna snaga se razvija na 500 obrtaja, a maksimalna brzina motora je 6500 obrtaja.
Audi je novi motor, pre svega, projektovao da bi obezbedio dovoljno snage u kombinaciji sa ekstremno niskom potrošnjom (za datu snagu). 3,0 TFSI prosečno troši manje od 10l na 100 pređenih kilometara, a štetne emisije su po Euro 5 standardnu.
Direktno ubrizgavanje goriva je potpuno novo i sada koristi komon-rejl princip već viđen kod dizel motora. Komon-rejl sistem ubrizgavanja ubrizgava gorivo direktno u komore cilindara pod pritiskom od 150 bar.