MOTOR blog
  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
Najsvežije
Alfa Romeo Stelvio Serije 1
Novi Opel Crossland
Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“
Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva...
Euroimpex zastupa Opel u regionu
Renault CLIO slavi 30. rođendan
Nova Opel Mokka premijerno
Opel Ascona 1.8i prvi nemački automobil sa katalizatorom
PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i drugu...
Duga tradicija Opel električnih automobila

MOTOR blog

  • Novosti
  • Automobili
    • Alfa Romeo
    • Aston Martin
    • Audi
    • BMW
    • Cadillac
    • Chery
    • Chevrolet
    • Chrysler
    • Citroen
    • Dacia
    • Dodge
    • Ferrari
    • Fiat
    • Ford
    • General Motors
    • Honda
    • Hyundai
    • Infiniti
    • Jaguar
    • Jeep
    • KIA
    • Lada
    • Lamborghini
    • Lancia
    • Land Rover
    • Lexus
    • Lotus
    • Mahindra
    • Maserati
    • Mazda
    • McLaren
    • Mercedes-Benz
    • MG
    • Mini
    • Mitsubishi
    • Nissan
    • Opel
    • Pagani
    • Peugeot
    • Porsche
    • Range Rover
    • Renault
    • Rolls Royce
    • Saab
    • Seat
    • Smart
    • SsangYong
    • Subaru
    • Suzuki
    • Škoda
    • Tata
    • Toyota
    • Volkswagen
    • Volvo
    • Zastava
  • Motocikli
  • Kamioni
  • Nautika
  • Testovi
  • Turizam
  • Sport
AudiAutomobiliSport

Le Mans 2008: Audi R10 neporažen

26. June 2008

Ovogodišnja trka 24 časa Le Mansa, koja se vozila po 76. put, će ući u i istoriju kao trka na kojoj se odigrala prva velika bitka dizel pogonjenih prototipova – Audija R10 TDI i Peugeot 908 HDi.

Audi R10 TDI ostaje neporažen na 24 časa Le Mans-a i nakon trećeg nastupa. Nakon fantastične završnice trke, kroz cilj su prvi prošli vozači Audija R10 TDI sa brojem 2: Dindo Capello (Italija), Tom Kristensen (Danska) i Allan McNish (Škotska).

Preko četvrt miliona gledalaca je imalo jedinstvenu priliku da posmatra veliku borbu između šest posada dva velika proizvođača. Pobedu je osvojio Audi sa samo 4:13 minuta prednosti, nakon 24 časa trke.

Tokom svih 24 časa trke, vodeće posade Audija i Peugeota nikada nisu bili udaljene više od jednog kruga. Peugeoti su tokom početnog dela trke bili ti koji su diktirali tempo, da bi efikasnost R10 V12 TDI agregara i taktika Audi tima u drugoj polovini trke počeli da donose plodove. Nakon što je kiša dodatno zakomplikovala situaciju, posada Capello, Kristensen i McNish je preuzela vođstvo u 5.17 časova i na vodećoj poziciji ostala sve do samog kraja trke.

Tokom ranih jutarnjih časova posade u Audi R10 TDI prototipovima su koristile bolje performanse svog prototipa na mokroj stazi, kada su prednosti i ostalih Peugeot posada počele da se smanjuju u odnosu na preostale Audi posade.

Audi R10 TDI je tokom 24 časa trke funkcionisao besprekorno, tako da je pobednička posada i pored veoma ozbiljnog udarca u zadnji deo automobila uspela da do cilja stigne sa minimalnim zaustavljanjem u boksu isključivo radi dolivanja goriva, menjanja guma i vozača.

Škotlanđanin Allan McNish je ovom pobedom dodao u svoj rezime još jednu pobedu na Le Mansu. Dindo Capello je osvojio treću pobedu, dok je Tom Kristensen zabeležio osmu pobedu.

Za Audi Sport Team Joest, ovo je treća uzastopna pobeda sa Audijem R10 TDI. Prethodni hettrik ovog tima na Le Mansu je zabeležen 2002. godine, kada su tri uzastopne pobede osvojene sa Audijem R8 TFSI.

Preostale dve Audi posade su na cilj stigle kao četvrta i šesta. Posada u Audiju broj 3, Lucas Luhr, Alexandre Prémat i Mike Rockenfeller je bila u prilici da osvoji treće mesto, međutim u završnim časovima morali su na vanredni odlazak u boks, kako bi se zamenio filter ulja. Pobednici sa dve prethodne trke, Frank Biela, Emanuele Pirro i Marco Werner su takođe imali problema. Marco Werner je u ranim jutarnjim časovima izleteo sa staze i u pokušaju da se brzo okrene je oštetio kvačilo.

Audi je ove godine po deseti put nastupao na ovoj trci i zabeležio osmu pobedu.

Le Mans 2008: Audi R10 neporažen was last modified: June 26th, 2008 by Goran Aničić
Audi
0 comment
previous post
Za Audi Q7 – gratis kasko na godinu dana
next post
Maraton efikasnosti: Audi A4 2.0 TDI

Pročitajte još i ovo...

Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta...

PSA grupacija donirala preko 400.000 maski i...

Bela i dalje dominira u BASF-ovom Izveštaju...


Najnovije AUTO-MOTO vesti

  • Pesak za mačke sprečava probleme s klima-uređajem

  • Alfa Romeo Stelvio Serije 1

  • Novi Opel Crossland

  • Hamilton i Rozberg na najekstremnijoj trci sveta Extreme E

  • Nova Opel Corsa-e osvojila „Zlatni volan 2020“

  • Pravo je vreme za zimske gume!

  • Opel Grandland X sa električnim ponognom na sva četiri točka

Linkovi

  • Android revija
  • Personal magazin
  • Svakodnevnica blog
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
Footer Logo

@2017 - MOTORblog. All Right Reserved.


Back To Top