Iz korporacije Kia Motors javljaju da su u maju širom sveta prodali 175.098, što je 23,4% više nego u maju prošle godine.
Najstariji korejski proizvođač automobila prošli mesec se najbolje iskazao na tzv. Opštim tržištima – u Kiji tako zovu područje koje obuhvaća Srednju i Južnu Ameriku, Karibe, Aziju (bez Kine), gde su zabeležili čak 59,3-odstotni rast (37.318 prodatih vozila) u odnosu na prošlogodišnji maj. Korejci su bili uspešni i u Kini (+28,9%, 26.101 vozilo), Severnoj Americi (+19,5%, 37.162 vozila) i na Starom kontinentu (+18,7%, 34.503 vozila), dok su na domaćem južnokorejskom tržištu količinski prodali najviše (40.014 Kija), ali uz rast od »samo« 5%.
Računajući prvih pet meseci ove godine Kija je postigla fantastičan rast od 38,9% u odnosu na isti period prošle godine. To je istovremeno značilo 820.613 prodatih Kija. Naravno da je i na tom području najviše odskakala Kina (92,9-odstotni rast), što je značilo da je Kia tamo našla 144.314 novih kupaca.
I preostale regije su zabeležile dvocifreni rast: Opšta tržišta (+58,4%, 174.663 prodata vozila), Evropa (+30,5%, 159.073 vozila), J. Koreja (+25,4%, 183.758 vozila), SAD i Kanada (+15,5%, 158.805 vozila).
Model Cerato (na nekim tržištima zove se Forte), Kijin najjači globalni adut, našao je 32.498 novih kupaca. Rio (18.894 prodata primerka) i Sportage (15.914) su najbliži pratioci. Novi Sorento je 4. sa 14.265 prodatih primeraka, a grupu Top 5 završava urbani crossover Soul, koji je u maju našao put do 11.908 srca.
Na listi najpopularnijih prvih pet u ovoj godini jedina promena je na 5. mestu, gde je u Evropi dobro poznati cee’d, kojeg je je kupilo 53.695 Evropljana. Za razliku od ostalih modela sa ove rang liste jedino se cee’d prodaje isključivo u Evropi, inače bi se vinuo na sam vrh.