Četiri svetske premijere, revolucionarna elektronska tehnologija i ponosno predstavljanje njihovih trkačih akreditiva čine neodoljivim prisustvo Chevrolet-a na predstojećem Sajmu automobila u Parizu, koji počinje 30. septembra.
Chevrolet u Parizu ima novosti u skoro svakom segmentu tržišta sa svetskim premijerama novog malog Aveo hečbeka, upečatljivog Orlando monovolumena i Captiva terenca, kao i prvo prikazivanje Cruze hečbeka u obliku izložbenog automobila.
Revolucionarni električni automobil Chevrolet Volt će takođe imati značajan nastup, samo nekoliko nedelja pre njegovog ulaska na američko tržište, dok će drumske i trkačke verzije Cruze-a i Corvette biti prikazane jedna pored druge kao demonstracija neraskidive veze između trkačkog uspeha i razvoja proizvodnog automobila.
“Pariski sajam 2010. je jedinstven sajam za Chevrolet, jer ima četiri svetske premijere“, rekao je Vejn Brenon, predsednik i upravni direktor kompanije Chevrolet Europe. „Chevrolet štand je pretpremijera sasvim nove Chevrolet linije koju će kupci videti u našim salonima u 2011. godini kada slavimo 100-godišnjicu postojanja.”
Novi Orlando
Orlando je prvi kandidat Chevrolet-a u evropskom segmentu višenamenskih vozila/porodičnih karavana, pravi porodični automobil koji kombinuje praktičnost i fleksibilnost enterijera sedmoseda sa upečatljivim dizajnom krosovera. Orlando donosi uzbudljivu novu mešavinu funkcionalnosti i stava u segment porodičnih automobila, usvojivši smelo, upečatljivo Chevrolet lice, i nisku liniju krova inspirisano krosover segmentom.
U skladu sa njegovim spoljnim dizajnom, Orlando ima moderan, svež enterijer sa mnoštvom domišljatih odlika, kao što je ’bioskopski’ stil sedišta u drugom i trećem redu, i veliki broj ingenioznih odeljaka. On takođe ima prostran deo za prtljag.
Kupci će moći da izaberu između tri Chevrolet najnovija motora sa smanjenom potrošnjom goriva – 1,8-litarski benzinac i dva 2,0-litarska dizel motora različitih snaga – kada Orlando uđe na evropsko tržište početkom 2011. godine.
Novi Aveo
Novi Chevrolet Aveo sa petoro vrata će vratiti „hot-hatch“ stil u segment malih automobila, gde finalna verzija spremna za proizvodnju izgleda jednako dobro kao i Aveo RS koncept izložbenog automobila na sajmovima automobila u Detroitu i Ženevi ove godine.
Novi Aveo je izvukao korist iz opširnog evropskog razvojnog programa, čiji rezultat je automobil koji će zadovoljiti evropske ukuse u pogledu dizajna i dinamike. Kao i Spark koji je lansiran početkom ove godine, Chevrolet očekuje da novi Aveo privuče mlađe kupce, ali i da zadrži svoj identitet praktičnog, prostranog malog hečbeka.
Novi Aveo koji dolazi na evropsko tržište u leto 2011. godine, je duži i širi od trenutnog modela. Ima prostranu unutrašnjost i može da se pohvali zapreminom gepeka koja je među najboljima u segmentu. Međutim, novi enterijer Aveo modela nije usmeren samo na prostor; instrument tabla inspirisana motociklima, pozadinsko osvetljenje i obavijajuća prednja ploča dižu Aveo na novi nivo.
Na novom Aveu će na raspolaganju biti sadržajna linija četvorocilindarskih benzinskih i dizel motora, uključujući najnovije tehnologije poput vremenski podesivog podešavanja ventila, dvostruko kontinuirano varijabilno faziranje bregaste osovine i „common rail“ ubrizgavanje kod dizel motora. Chevrolet-ov prvi 6-stepeni automatski prenos na malom automobilu biće ugrađen kao opcija na određenim motorima.
Nova Captiva
Nova Captiva SUV može se po prvi put videti na Sajmu automobila u Parizu, unapređena novim dizajnom prednjeg dela, nizom poboljšanja u enterijeru i novim motorima i prenosnim mehanizmima. Lansiranje ovog modela je zakazano za proleće 2011.
Captiva je od svog izbacivanjana na tržište 2006. godine stekla mnoge poklonike, a sa najnovijim promenama koje oslikavaju upečatljiv Chevrolet dizajn, nova Captiva još više izgleda sportski i svrsishodno. Četiri nova moćna motora koji se standardno isporučuju sa novim manuelnim ili automatski šesto-stepenim menjačem, dokazuju da promene na Captivi nisu samo površinske, i da će pomoći u jačanju poruke da nova Captiva nudi mnošto osobina SUV vozila za svoju cenu.
Uvođenjem novog benzinskog trolitarskog V6 motora od 258 ks sa direktnim ubrizgavanjem i varijabilnim podešavanjem vremena, nova Captiva će biti jedno od najsnažnijih SUV vozila u klasi, dok će nove „common rail“ turbo dizel jedinice od 2,2 litra biti na raspolaganju sa 163 ili 186 ks. Zaokruženje nove linije vrši benzinac zapremine 2,4 litre sa dvostrukom bregastom osovinom i 171 ks.
Šasija nove Captiva-e je podešena kako bi dodatno unapredila dinamiku vozila, što uključuje poboljšanja kontroli i karakteristikama u vožnji i upravljanju. Sa elektronskom kontrolom stabilnosti (ESC), kontrolnim sistemom vuče (TCS) i sistemom podrške kočenju (BAS), Captiva pruža visok nivo bezbednosti.
Unapređena unutrašnjost Captiva-e sada donosi niz novih završnih obrada i tekstura, uključujući potpuno novu tkaninu sedišta i druge dekorativne elemente enterijera, koji automobilu daju izled i osećaj više klase. Dizajneri su takođe poboljšali internu akustiku kako bi smanjili buku od puta i vetra, pružajući mogućnost putnicima da maksimalno uživaju u novom audio sistemu.
Cruze izložbeni hečbek
Globalna privlačnost Chevrolet Kruza će biti još veća kada se hečbek verzija sa petoro vrata pridruži sedanu sledeće godine. Izložbena verzija novog kompaktnog automobila može se po prvi put videti na Salonu automobila u Parizu
Sa namerom Chevrolet-a da pruži vrednost za novac na svim glavnim tržištima, hečbek verzija sa petoro vrata bi trebalo da se nastavi na uspešnu prodaju sedana širom sveta. Prodaje se u 70 zemalja širom sveta, a nedavno je prestigao Aveo kao najprodavaniji putnički automobil ovog brenda u svetu.
Sa atraktivnom čistom krovnom kupe linijom i kratkim ispustima spreda i otraga, novi Cruze kompakt ima isti dinamičan ’stav’ kao i sedan izvedba i biće trenutačno prepoznatljiv. Takođe ostvaruje prednosti istog zategnutog „osećaja“ na putu, budući da je izveden kroz novi integralni sistem rama karoserije (BFI) koji je finom nadogradnjom dodat komponentama šasije. Tovarni kapacitet modela Cruze hečbek je oko 400 litara, a poseduje i zadnja sedišta sa mogućnošću preklapanja u odnosu 60:40.
Novi Chevrolet Cruze kompakt sa petoro vrata će se naći u prodaji širom Evrope sredinom 2011. godine, a cene i dodatni detalji će biti objavljeni kad se približi datum lansiranja na tržište.
Chevrolet Volt
Tri godine nakon predstavljanja prvog koncepta električnog vozila sa produženim dometom Volt, na Sajmu Automobila u Detroitu, Sajam automobila 2010. u Parizu označava početak prodaje ovog automobila na tržištu SAD, gde će najpre početi njegova prodaja, za svega nekoliko nedelja. Chevrolet Europe planira da stogodišnjicu postojanja, koju će proslaviti sledeće godine, obeleži proizvodnjom modela Chevrolet Volt u Evropi u 2011. godini, a prvi modeli će u Evropi biti lansirani pred sam početak 2012.
Električno vozilo povećanog dometa (E-REV) poput Volta razlikuje se od hibridnog vozila po tome što se točkovi uvek pogone na električnu energiju. Volt koristi električnu energiju kao primarni, te benzin kao sekundarni izvor sa generisanje električne energije. Hibridna vozila zahtevaju oba izvora – generator i akumulator – radi punog učinka vozila. Tipično za hibridna vozila, sklop za benzinsko sagorevanje je veći od dva izvora pogona, te obezbeđuje više energije tokom manevara koji zahtevaju veću snagu.
Volt se izdvaja od drugih električnih ili hibridnih pogonskih sistema. Vozi do 60km na električni pogon, zahvaljujući električnoj energiji litijum-jonskog akumulatora od 16-kWh. Kada se akumulator isprazni, elektro-generator na vozilu stupa na scenu i proizvodi energiju za pogonjenje električne pogonske jedinice, istovremeno puneći akumulatore. Ovim se domet Volta povećava na više od 500 km.
Radi ponovnog punjenja, Volt se može spojiti na bilo koju kućnu utičnicu od 230V i biće potpuno napunjen za manje od tri sata.
Voltov merač efikasnosti na digitalnoj instrument ploči pruža vozaču podatke o efikasnosti vožnje u stvarnom vremenu, dok se pritiskom na taster “Green Leaf” omogućava uvid u energetske tokove automobila, status punjenja i energetske podatke. Vozač ima mogućnost da podesi plan punjenja unutar vozila ili daljinskim putem, prema delu dana i troškovima.
Za sve namere i svrhe, Volt je običan hečbek sa petoro vrata i prednjim pogonom koji nudi dovoljno prostora za četiri putnika i 300-litarski prtljažnik. Zahvaljujući instatnom obrtnom momentu od 370 Nm, Volt postiže brzinu do 100 km/h za oko devet sekundi, te ostvaruje najveću brzinu od 161 km/h. U poređenju sa konvencionalnim pogonskim sistemima, trenutni obrtni momenat Volta izbacuje automobil poput snažnog V6 motora.
Zajednička tehnologija: od trkačkog do drumskog automobila
Dok bi inventivni inženjer kakav je bio Luis Ševrolet bio ponosan da proslavi stotu godišnjicu kompanije koju je osnovao u novembru 2011 sa električnim automobilom Volt, šampionska, trkačka strana njegove ličnosti, nema sumnje, osećala bi podjednak ponos zbog godinama razvijanih performansi uključenih u nasleđe njegove kompanije, ali i time kako se stručnost iskorišćava u razvoju standardnih proizvodnih modela.
Dva najnovija primera ovog duha će biti prikazana na pariskom Salonu automobila u vidu modela Corvette ZR1 i njenog rođaka, C6.R modela za trke koji se takmičio u trci ’Le Man 24 sata“ i u američkoj ’Le Man seriji’, kao i Cruze sedan koji se trenutno sa velikim uspehom takmiči na Svetskom trkačkom šampionatu, gde vodi dve trke pre kraja.