Raskošni luksuz na četiri točka
Uporedo sa predstavljanjem produžene karoserije nove generacije A8 modela, predstavljen je i unapređeni W12 motor. Top verzija perjanice u Audi gami je sada A8 L W12 quattro – dvanaestocilindrični motor, produženo međuosovinsko rastojanje, još luksuznija oprema, visoka efikasnost i dinamika u vožnji. Novi motor će krajem 2010. godine biti ponuđen i kupcima modela A8.
A8 L je dugačak 5,267m, odnosno duži je za 13cm od standardne verzije, za koliko je duže i međuosovinsko rastojanje. Visina je povećana za 2mm, dok je širina nepromenjena (1949mm). Audijev novi top model je duži i širi od svih konkurenata sa produženim međuosovinskim rastojanjem. Šasija je izrađena korišćenjem ASF tehnologije pa je ostvarena ušteda od 40% u odnosu na istu karoseriju koja bi bila izrađena od čelika.
Model opremljen najsnažnijim motorom, W12, u serijskoj opremi ima sve svetlosne grupe izrađene pomoću LED tehnologije. Uz to, W12 model se razlikuje od ostalih A8 modela sa drugačijim izgledom prednje maske, hromiranim usisnicima vazduha i posebnim hromiranim lajsnama.
Zadnja vrata su produžena kako bi se putnicima na zadnjoj klupi omogućio još lakši ulazak/izlazak. Komfor putnika na zadnjoj klupi može biti dodatno povećana ukoliko se poruče dva zasebna sedišta, umesto klasične klupe. Ova sedišta mogu biti grejana, hlađena, elektro pokretana, a čak je moguće pomeriti i sedište suvozača ka napred kako bi se omogućilo više mesta za putnike na zadnjoj klupi. A8 L W12 modeli se serijski isporučuju sa dva sedišta na zadnjoj klupi, a opciono se može poručiti klasična klupa. Klima uređaj sa četiri zone, kao deo standardne opreme, omogućava precizno podešavanja temperature u svakom delu automobila. Putnici na zadnjoj klupi imaju na raspolaganju rasklopovi drveni sto, frižider i dva 10“ ekrana.
Enterijer je prvoklasan – boje, materijali i oprema su brižljivo ukomponovani i ergonomski. Opciono je moguće poručiti panorama krov sa dva panela, kako bi unutrašnjost bila još bolje osvetljena.
Novi 6.3 W12 FSI sada razvija 500KS i 625Nm, što omogućava da A8 L ubrza od 0 do 100kmč za 4,9 sekundi i postigne elektronski limitiranih 250kmč. Uz sve to, ovaj model prosečno troši samo 12 litara na 100km. Novi motor koristi direktno ubrizgavanje goriva (FSI) pa je tako postignuta veća efikasnost, odnosno smanjena je prosečna potrošnja za 12% u odnosu na prethodni 6.0 W12.
Snaga se prenosi putem osmostepenog tiptronicautomatskog menjača i quattro pogona. Snaga se šalje 60% na zadnju i 40% na prednju osovinu, ali u zavisnosti od situacije ta snaga može može biti slana na zadnju osovinu do 80%, odnosno do 60% na prednju osovinu.
A8 L W12 se isporučuje sa specijalnim 19“ felnama namenjenim samo ovom modelu, na kojima se nalaze 255/45 gume. Opciono je moguće poručiti 20“ ili 21“ felne. Kočioni sistem visokih performansi je zadužen za zaustavljanje A8 L W12 modela: napred su diskovi prečnika 400m, dok su pozadi 356mm diskovi.
Za upravljanje brojnim sistemima unutar vozila se koriste dva ekrana – jedan na instrumentacionom panelu i drugi na konzoli. Za upravljanje opcionim MMI navigation plus sistemom se koristi ekran osetljiv na dodir. Ovaj sistem koristi vrlo detaljne informacije sa hard diska i detektuje promene u topologiji, na osnovu kojih upravlja menjačem, LED svetlima i tempomatom.
Adaptivni tempomat funkcioniše na svim brzinama do maksimalnih 250kmč, a novi softver omogućava sistemu da reaguje brže i preciznije nego ranije. Unapređeni su i Audi side assist, Audi lane assist koji sada imaju nove funkcije i pružaju više informacija vozaču prilikom promena kolovozne trake.
Kupcima su na raspolaganju brojne multimedijalne opcije, uključujući i prestižni Bang & Olufsen napedni audio sistem sa 1400W i 19 zvučnika.